fbpx
(0850) 302 99 19
info@vizyongarage.com.tr

Toyota Sequoia 2020 TRD Pro

Oto Ekspertiz

Toyota Sequoia 2020 TRD Pro

Toyota Sequoia 2020 TRD Pro

Toyota Tundra şasisi ve mimarisi üzerinde yükselen Sequoia yaşını göstermeye başlıyor. Sequoia için Tundra’dan en büyük fark olan bağımsız arka süspansiyonu da maalesef tüketici karşısında yeterli bir artı değil. Aracın süspansiyonları hala yeterince konforlu değilken en azından kabul edilebilir bir seviyeye çekilmiş. TRD PRO versiyonu ile ise süspansiyonlar daha da yumuşatılarak yolcular için konfor sonunda sağlanmış görünüyor. Aracın en büyük artısı uzun ömürü. 5.7 Litrelik v8 motoru Toyota tarafından üretilirken, tabiri caiz ise ölümsüz olmasıyla nam salmış. Land Cruiser, Tundra gibi modellerinde çok rahat ve sıkça 1.5 milyon kilometre devirebilen motor yine kendisi kadar sağlam 6 ileri otomatik şanzımana bağlı çalışıyor. Çok hızlı vites değişimine sahip olmasa da neredeyse sonsuza kadar sorunsuz çalışabilen bu şanzıman en büyük mühendislik artılarından biri. Geniş iç hacmi ve arazi yetenekleri de TRD PRO diğer bir artısı olarak görülebilir. Zombi istilasına hazır duruşunu Land Cruiser ve Tundra’dan alan araçta bu hissi yaşamamak imkansız.

Araç dayanıklılığı için rafinelikten ve verimlilikten uzak kalıyor. Eğer 10 seneden çok kullanmak için satın alınıyorsa bu doğru bir alışveriş olabilir. Yine de hesaba katmak gerekir ki bu aracın yakıt tüketimi 100 kilometrede 23 litreye yakın. Dayanıklılık için ödenecek bir bedel olup olmadığına sürüş karakteristiğiniz, yaşadığınız coğrafya ve kaç kilometre yapacağınızla siz karar vermelisiniz. Araç tam anlamıyla bu konuda sınıfının en kötüsü. 6.2 litrelik GM motorundan dahi daha verimsiz olan bu motor ile sık sık yakıt istasyonuna gitmeniz gerekecek.

Toyota Sequoia 2020 TRD Pro V8 sesi ise mükemmel. Doldurduğunuz yakıtın müzikal bir tını ile yandığını araçtaki atmosferik V8 ile dinleyebilirsiniz. Oldukça eski olan şanzıman ve aracın ağırlığı sebebiyle bu motor hareket sağlamak için tüm o yakıta ihtiyaç duyuyor. Aracın şasi aksamı da yine çağın gerisinde kalmış. Yumuşak süspansiyona rağmen yüksek kasisler içeride çok hissediliyor.

Araç her şeyden öte bir askeri araç izlenimi verirken, yakıtı sorun etmiyor ve uzun süre kullanacaksanız yine de yoldaki çoğu araçtan iyi. Her sabah çalışacağı kesin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir